julen


Julaftonen hemma i jonsbo var hur mysig som helst. Vi åt grötfrukost, skrev julklappsrim, åkte långfärdsskridskor i tomteluvor, åt julmat med farmor och farfar och öppnade väldigt bra julklappar. 


Juldagen firade jag med gänget hemma hos ogge och det var skitkul! ...tills vi skulle ut på krogen där det var smockfullt så efter nån timme ute i kön gav vi upp och åkte hem, ändå nöjda efter en kanonkväll. 


Dagen efter jobbade jag och Sanna på restaurangen som var fullsmockad med fjällturister. Så helt slutkörda åkte vi hem till mig och sov läänge innan vi åkte och jobbade igen på söndagen, då det om möjligt var ännu mer folk. Fick öppna upp den annars avstängda övervåningen och lassa upp folk dit, höll humöret tack vare en alladinask och Sanna. På kvällen var det tänkt att jag skulle köra upp till resten av familjen i stockåa, men var tvungen att vända i Färila innan ögonlocken blev för tunga. Tog en månskenspromenad på isen med Albin och åkte upp på måndag morgon istället. 


I stockåa har vi letat var det är mest snö med skotrarna (tyvärr inte mkt någonstans), spelat spel, kollat filmer, åkt längdskidor i bruksvallarna, tjenat på Jonas och Leon i Ramundberget, fikat i Funäsdalen, druckit irish coffee och chailatte, ätit massa gott julgodis och haft det lika skönt som vanligt. 

kommentarer

☁:

Namn:
kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback