pite havsbad

i måndags kom vi till slut fram till pite havsbad efter att ha kollat på en thailändsk paviljong, köpt ett par lyxshakes på max och nästan löst en rubikskub på vägen. på tisdagen spelade vi volleyboll och låg på stranden i finvädret men fick springa upp efter några timmar när det började spöregna. sen åkte vi in till luleå och shoppade innan vi åkte vidare till siknäs där pappas kusin har tagit över gammelmormors gamla hus. där grillade vi, drack sommarmust och kollade hur det såg ut runt i byn och på gården eftersom vi inte varit där på cirkus sex år. dagen efter åkte vi och hälsade på vår extremt gulliga 98åriga gammelmormor i töre och våra små busiga tremänningar som bodde i ett skitfint hus utanför luleå. idag har vi badat, solat och spelat volleyboll hela dagen, ska snart ut och hitta på bus.

linslus

igår när jag kom hem från jobbet åkte vi direkt till östersund. träffade kusinbarnet julia för andra gången som mest bara slickar på linsen när hon ska fotograferas och stjäl precis all uppmärksamhet, vad hon än gör. idag ska vi åka vidare till piteå, flera flera timmar i bil väntar alltså.

hejdå

i onsdags lockade jag och jossi håret och fotade, både i fårhagen och i en snabbt ihopbyggd fotostudio. sen sov leon hos mig och dagen efter åkte vi på nore med ett helt gäng och badade, solade och spelade volleyboll. hann bara hem och duscha innan vi stack ner på erguns och käkade innan jag, towe, erik, jansson och albin tog flotten ut på onsängarn. där jagade vi leon och anton som fiskade och hade det riktigt mysigt. sen åkte jag och towe hem till josse och kollade på en film innan jag åkte hem till leon med chips och dricka och kollade på chuck innan vi la oss. igår sov vi till typ två så jag stack ut och sprang och tog en lång dusch för att få bort illamåendet innan vi fick middag hos farmor och farfar. idag har jag jobbat och sagt hejdå till leon, för imorgon åker hela familjen först till kusinerna i östersund och sen vidare till Pite havsbad i en vecka. så hejdå!

ledig

igårkväll åkte jag hem till leon där vi åt världens starkaste jordnötter, så jag och edwin fick trösta oss med mjölk och glass efteråt. kollade på chuck och bara myste innan jag måsta hem och sova för att även idag jobba. om en stund kommer fina josefine till mig så då ska vi hitta på lite bus och fota. och imorgon är jag leeeediiiiiiig, åh så skönt!

sushi

spelade badminton och lagade mat med grannbarnen igår innan vi gick hem till mig och spelade piano och kollade på änglagård. dock somnade jag efter en kvart och vaknade när filmen var slut vid elva. idag har jag jobbat mycket och länge, sen åkte jag hem till leon en sväng innan anna serverade sushi här hemma. det var fint, men inte riktigt min smak... nu ska vi få kolla på bilder sen annas tågluffning i europa.

lördag, söndag.

käkade middag med linn, mikan och mikans bröder och vänner igår. sen åkte vi ner på rosehills och träffade många vänner. lyssnade på när djara sjöng innan jag och leon åkte hem till mig. vaknade tidigt imorse och åkte till JBP där jag skulle jobba och leon cykla. fick sällskap av mikan hela dagen och hade ovanligt kul på jobbet. nu har jag satt på mig myskläder och landat i soffan där jag förmodligen stannar hela kvällen med ben&jerry, digestive, kakaoröra och film.

kojan

vid midnatt kom en mycket sprallig linn till mig och vi tog direkt med oss popcorn och fanta upp till kojan på vinden och babblade om både gott och ont. vi två var de första som sov där uppe trots att kojan funnits i över 15 år. och fler gånger ska det bli, för det var himla mysigt! sov till mitt på dagen och sen dess har vi bara slöat i soffan och ätit plättar. nyss åkte linn hem och jag lekte runt med fyrhjulingen. ska snart duscha och sen åka på middag hos mikan.

fyrhjuling & 740

har städat och fixat i kojan på vinden hela dagen så att jag, linn och towe kan sova där inatt. jag och pappa tog en sväng till farmor och farfar på nya fyrhjulingen innan det serverades grillat här hemma. resten av kvällen har jag och anna lekt runt på gården och åkern med gammelvolvon och fyrhjulingen.

friday 13th

sent på onsdagskvällen kom jag och grannen på att vi skulle ut och cykla runt i byarna omkring och sen hade vi privatkonsert för oss själva vid pianot och gitarren. igår kom min kära vän linn hit och vi skrev ett långt och fint grattis-inlägg på fb till vår konfaledare theo. sen pratade vi, kollade på film och käkade kycklingsallad. nån timme efter hon åkt hem åkte jag till josse med linn där dom käkade ännu mer kycklingsallad innan vi gick på dellan och köpte ben&jerrys som vi åt framför wallander med mikan. när jag kom hem hade vi familjemöte i jonsbo och endast erica vet hur illa det brukar se ut... planerade iaf utbyggnaden av fjällsstugan som vi äntligen påbörjat. denna morgonstund har verkligen haft guld i mund. började med att plinka på pianot och sedan äta brakfrukost med rolfhamreägg och jordgubbsflingor (för första gången in my life). ..

ramsjö

igår jobbade jag återigen på JBP. fick påhälsning av några cyklande grabbar då och då. tog sedan tåget hem och åkte nästan direkt till vandrarhemmet i ramsjö med halva klassen. grillade, kollade på film, fotade solnedgången och lekte runt. vaknade tidigt av snarkningar så jag var tvungen att kasta kuddar runt mig. åkte hem mitt på dagen och har sedan dess klippt gräset, pratat med linnsan och chillat runt i min ensamhet.

slömåndag

tänkte skriva slösöndag som rubrik, men kom på att det var måndag. har verkligen ingen koll på tid och rum nu när det är sommarlov. sov hos hjärtis inatt ovh fick lämna honom tidigt på morgonen för att jobba. hade nästan inte ett smack att göra idag, åt mest. slutade vid två och åkte på återvinningen med pappa och robert. somnade raklång i baksätet, så trött var jag. sen dess har jag slöat i soffan framför OC och clark kenth. ikväll stannar jag hemma och sover, ska jobba imorgon också.

stay with me

den här veckan har jag jobbat lite, både på JBP och på ett sommarkollo på sturms där vi badade, paddlade kanot, fikade och lekte med barnen. en fin kväll hade vi tjejkväll med tacos, massa frukt doppad i smält choklad och tjejsnack. en annan kväll köpte jag och josefine med oss en kladdkaka och jättemånga plastskedar till rullen där vi hade picknik. en fin dag åkte jag, maria, towe och killarna på nore. på fredagkvällen var vi på humla visfestival och lyssnade på bl.a. miss li. igårkväll grillade jag och massa killar hos leon innan vi åkte ner på humla med towe och linn. efter ett pirrigt snack med linn åkte jag hem till leon och sov, som jag även ska göra inatt. det kanske märks att jag varit mycket med grabbarna den här veckan, eftersom mina tjejkompisar varit på vift. men det är rätt kul att cykla brevid när dom kör longboard, höra på alla deras hemlisar och dåliga grabbhumor, bli retad för allt jag säger, stå i köket medan de grillar och städa efter dom.

Gotland

19 unga ledare och 2 vuxna ledare åkte tidigt på måndagsmorgonen till våra fina stugor på Visby strandby med hjälp av bil, tåg, buss, färja och cykel. på kvällen var det dags för beachparty, men det trista vädret fick oss att sitta inne på restaurangen och käka god mat tills vi tröttnade och satte oss på loftet i våran stuga och körde sanning och konsekvens. pratade halva natten om allt som tryckte på hjärtat med mina finaste rumskompisar mikan, linn och sanna. på tisdagen cyklade vi längre än jag trodde var möjligt på gotland, kom tillslut fram till Tors Gård Äventyr där vi gick höghöjdsbana och klättrade klättervägg. på kvällen tog vi med oss godis till grannstugan och hade trevligt. på onsdagen åkte vi buss över till fårö. det var svinfina stränder och raukar överallt och perfekt för fotografering. tillbaka på gotland fick vi gå ner i lummelundagrottan innan vi cyklade in till visby och käkade på restaurang. den kvällen spelade vi volleyboll (som vi även gjorde varje dag) och somnade på några bänkar. på torsdagen cyklade vi ut till kneippbyn och gick på sommar- & vattenland. körde gocart, besökte villa villekulla, badade och åkte massa rutschkanor. sen satte vi oss i en park i visby och solade innan vi käkade på en mysig restaurang som troligen hatar oss numera. på kvällen satt hela gruppen vid havet, tittade på solnedgången och sa bra saker om varandra. det slutade i tårar för mig och mina tjejer. på fredagen köpte vi visbyglass som fick absolut högsta betyg av mig (förjävla god!), innan vi åkte hem till fastlandet igen och fick spendera några timmar i stockholm med shopping. sa hejdå till linn som stannade för att nästa dag åka till italien och troligen är lyckligast i världen nu.

jag har så tur som får vara med dessa underbara människor och ha det hur bra som helst. ♥

världens underbaraste gäng! ♥

midsommar i sandviken

det senaste

tänkte bara visa att jag lever, har inte tid att blogga egentligen..
sen jag kom hem från några underbara dagar i gotland (skriver om det senare) har jag hunnit med att börja övningsköra, åkt motorcykel med pappsen, kollat på fotboll och spelat pingis med grannarna och leon, jobbat min första dag på sommarjobbet, spelat volleyboll och åkt moppe med saknade dreamteamet, sovit hos min bästa leon, fyndat på rean och nästan inte hunnit andas. fullt upp - precis som det ska vara på sommarlovet.
ikväll ska jag på peter pan-teater med leon, towe, manne och edwin.