18 år med körkort i handen

 
Samma kväll som vi kom hem från London gick vi till Josef på hans och Pelles fest. 
Söndagen 27 april fyllde jag 18 år och det firades med grillat, tårta, fina presenter, påhälsning av mikan och josse och träningsmatch mot järvsö. 
 
 
På måndagen åkte hela klassen till föne flygfält på blåljus-övning där vi agerade pressfotografer vid en fejkad bussolycka.
 
 
På sista april var vi hos födelsedagsbarnet Pär på fest och det blev en jävligt rolig kväll med mycket folk (väldigt mycket, och i väldigt olika åldrar haha). 
Dagen efter åkte hela familjen till hudik och gick till 49:an och åt plankstek, sen köpte vi med oss glass till annas lägenhet. 
 
 
Hela helgen storstädade vi huset, började måla om det och fixade om lite på rummet. 
 
 
På lördagen spelade vi första seriematchen i Näsviken iklädda herrarnas bortaställ under en regnig/haglig himmel. 
Och onsdagen var en av de bättre dagarna i livet då jag klockan nio på morgonen körde upp vilket resulterade i ett KÖRKORT!! Efter 2 års övningskörning, några månaders teori och en jävla massa nervositet så fick jag äntligen sätta mig ensam i bilen. Helt sjukt kändes det (och känns fortfarande).
 
 
Anna och Robert visste ingenting, så de blev lagomt chockade när jag kom och körde till Janssons där vi skulle äta lunch med familjen. Efter en världsgod Gunnar-macka hämtade jag upp Josse, tutade förbi Linn som sprang ut barfota och svängde förbi Towe. Sen åkte jag och Josse runt på Ljusdal och handlade inför helgen. 
 
 
På torsdagen åt jag godaste yoghurttallriken med mango, blåbär  och nötter, tog bilen till skolan och hjälpte Linn med en fotografering i studion.
 
 
Jag, Linn och Josse bjöd på mediafika för att liva upp den värsta skolmånaden fylld med nationella, andra prov och kurser som ska avslutas.
 
 
På kvällen åkte vi ner på köpingen på tjejkväll och fikade. 
 
 
Idag hittade jag jobbet jag vill ha, en förbild inom det och så började jag och Sanna spana på ett projekt som vi tänkte göra i sommar/höst och jag tror jag spricker av inspiration, kreativitet och tagg.
Efter skolan åkte på pace (som jag hunnit med på länge, länge) och sen har jag ätit tacos och packat. Den här helgen och nästa vecka kommer bli så braaaa!!

kommentarer

☁:

Namn:
kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback