juldagar


Mitt jullov har varit himla mysigt varje dag! Dan före dopparedan åkte jag och grannarna madrass i backen och bakade saffranskaka. Senare kom Erica och vi bjöd familjen på pepparkaks-swish och tjebblade på hela kvällen. 
 

Julaftonen startade med grötfrukost och Kalle Anka i Jonsbo, sen julbord och lite julklappar i Nore med kusinerna, farmor och farfar. Sen åkte vi hem och öppnade våra egna julklappar till sent på kvällen. 


På juldagen gick vi över till grannarna och fick kaffe, sen fixade jag mig rekordsnabbt (tack vare julaftonslockarna som fortfarande höll sig) innan jag åkte ner till Jonas på förfest med fina vänner. Ovanligt tidigt åkte vi ner på järnvägs och firade våran första juldag ute. Det tog några timmar innan vi hade fått ut jackorna, hittat igen varandra och stått i kö på pizzeriorna men kul var det! 


På annandagen tvingade jag mig ut på en springtur i -20 innan hela familjen åkte upp till stugan. Men halvvägs upp var vi tvugna att stanna och skåda/fota det sjuka norrskenet. 


På lördagen åkte jag, Anna och Robert ut och lekte med skotrarna en sväng och på söndagen klev jag och Robert upp tidigt för att hinna upp på fjället och titta på/fota soluppgången. Svinkallt men svinfint. 


Sen åkte vi ner på hede och skickade iväg Robert med bussen och tände ljus på mormor och morfars grav. 



En kväll kom faster Agneta och Kenth på besök och nästa kväll kom moster Karin och kusin Jonas med hans gamla Ockelbo. Annars har jag mest legat i soffan, börjat bli sjuk och läst ut sista hunger games -boken (hamnade i chock över hur den slutade). 


Nu är vi påväg hem efter ett stopp i Sveg för ren-pizza och en jävla omväg på skogsbilväg och skoterled (med bilen, ja) förbi trafikolycka. 

kommentarer

☁:

Namn:
kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback