veckoslutet

Jag har för mig att jag skrev ett inlägg i torsdags, men tydligen glömde jag publicera eller så drömde jag. Vi blev iaf klara med kakpaketet, jag hittade ett par skor på vinden som jag redan älskar, jag beställde ett annat par skor (som jag hoppas hinner komma innan skärtorsdagen, annars är det kört), mamma och jag var in på nya vintage-butiken i gamla stan (och där hittade jag en urgullig resväska som jag så gärna vill ha när vi flyger till London), pappa och Robert bilade ner till Italien för att köpa ett segelflygplan, jag provade kjolen som mamma sytt till kusinbarnet (den passade perfekt.. på mitt ena lår..), jag och mamma fick vara ensamma hemma vilket som vanligt är skönt, mattelektionen spårade mer än någonsin i fredags och det är ett under att vår lärare pallar med oss, jag bakade kladdkaksmuffins och cyklade till fotbollsplanen där vi i laget målade om i omklädningsrummet och till slut kom Josefine hem till mig. Vi lagade gratinerat potatismos och smörstekt lax som vi bjöd mamma på, så då bjöd hon oss på efterrätt. Sen fixade vi oss och åkte till Skästra på Linnea, Emmy, Elin och Idas 18-årsfest. Jag och min älskade jossi hade så roligt, så roligt med flera bra personer att jag t.o.m. glömde jackan när vi sprang ut i bilen och åkte hem. Vi åkte hem till josse och åt nattmacka innan vi somnade såå skönt. Idag har vi bakat marmorerade brownies med hallon och ätit oss mätta på det och sen fick jag skjuts hem. Hemma blev jag helt fylld av energi så jag pratade sönder mamma när hon försökte få saker gjorda, fixade med lite hemligheter, planerade alla kommande resor (5st på 5 dagar) nästa vecka, provade klänningar och för att få ordning i huvudet och göra av med all energi stack jag ut och sprang min favoritrunda i skogen och tränade mage och stretchade ute på gräsmattan. Och nog blev jag av med all energi allt. Jag fick kämpa i mig världsgod mat och krypa upp för trappen för att till slut landa i sängen. Nu ska jag packa och plugga lite och sen s-o-v-a. 

ibland äger livet, puss

kommentarer

☁:

Namn:
kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback