namnsdag X2

Sen senast har det hänt en del, inte mycket men litegrann. I torsdags lagade jag jättestark tomatsås med köttbullar och spaghetti och efter middagen hade jag ingen ork till nånting och alla planer på läxor gick åt skogen när jag somnade flera timmar i soffan. Fast jag tror det behövdes för att undvika febern jag hade känning på. På fredagen fikade jag och josse en varsin bulle på Janssons (måsta ju när det var kanelbullens dag) och sen gick jag vidare till mammas jobb där de tvingade i mig tårta. Efter ett möte på palatset och middag med familjen kom min mystjej josse hit med en varsin ben&jerry's som vi åt framför idol. På lördagen jobbade jag som servitris/bartender med Albin och Amanda på en 50årsfest på Odd Fellow. Himla kul och lärorikt, plus att vi fick smaka av den goda maten och tårtan såklart. Igår blev en klassisk söndag då jag städade mitt rum, rensade garderoben, möblerade om uppe på hallen med mamma, sågade bräder med pappa, körde skräp med fyrhjulingen, eldade i gamla spisen och hade en alldeles för stor blå jacka på mig. På kvällen kom Anna hem med ett par svarta byxor till mig och till middag gjorde mamma världens godaste potatisgratäng och oxfilé. Jag (Frida Jenny Birgitta) hade även namnsdag igår och också idag, men det fick jag påminna min familj om för att få ett ynka grattis. Ikväll har jag avverkat en fotbollsträning mes både damer och herrar, ett styrkepass och en lång skön dusch och nu sitter jag här med en skål frukt och keso och väntar på att mina läxor ska bli gjorda. 

  

kommentarer

☁:

Namn:
kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback