kryckmongo

I fredags kom linn hit och vi satt och kollade skräckis framför ett fönster (kanske inte smartaste stället), åt gino och flamsade runt innan vi somnade tätt i min säng. På lördagsmorgonen bakade jag filmjölkslimpa och gjorde min egna müsli innan jag åkte iväg till delsbo på UL/konfirmandträff med halva hälsingland. I söndags åt jag amerikanska pannkakor och gjorde söndagssysslor som att städa/rensa/plugga innan jag på kvällen åkte till mikan på en efterlängtad systerkväll. Vi trängde ihop oss i sängen, kollade på TV, pratade och blev sjukt sugna på pringles så jag och linn sprang (bokstavligt talat sprang) till ica och tillbaka med rören i högsta hugg. Igår lagade jag färsk pasta med philadelphia, parmaskinka och soltorkade tomater (världens enklaste, godaste mat) innan jag stack iväg på fotbollsträning. Där lyckades jag stuka foten rejält så idag har jag hoppat runt på blåa kryckor med en dubbelt så stor vänsterfot. Som tur var fick vi trerätters på pärlan som belöning för vårat jobb med programkatalogen och när vi slutat fick jag skorpor och mjölk hos farmor och farfar så nog gick dagen an. Efter middagen åkte vi till nore igen och firade farmor lite smått och nu har jag och mamma suttit och kollat/blundat/skrikit/skrattat åt Sverige - Portugal som slutade med förlust, inget VM för oss och många fula ord på twitter.
 
 

kommentarer

☁:

Namn:
kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback