1 juni

gaah, can't believe att det redan är juni!! De senaste dagarna har varit asjobbiga men samtidigt lite roliga. Jag har fortfarande min samhällsuppsats kvar och har många nätter i rad nu stannat uppe till sent, vaknat tidigt och knappt sovit en blund. I onsdags anlitade jag grannflickan linn som modell till min fotouppgift med tema säng. Sen dess har sängen stått mitt i rummet under fönstret och det är faktiskt underbart att vakna av att solen lyser in. I torsdags invigde jag mina nya fotbollskor och så åkte mamma och pappa till Sundsvall. Igår hade vi våra sista lektioner, spelade volleyboll på idrotten och skådade mösspåtagning. Efter skolan åkte jag till färila och planerade mitt sommarjobb, handlade på Ica och köpte en liten present till Linn som tack för att hon ställde upp som modell. På kvällen cyklade jag, iklädd svart klänning och röda läppar, med Josse, Mikan, Sanna och Henke ut till Sanna i kaven på ferre. Och nog trodde man att alla kände alla här i Ljusdal, men icke. Där fanns hur många som helst jag aldrig sett förr. För en sekund blev jag lång som en gud i sannas klackskor bredvid mina kortaste vänner. Efter några kaotiska timmar cyklade vi runt på Ljusdal med grabbarna och hamnade tillsist på Jonas altan med en Marabou, en kortlek och en Macklemore. Idag är det som sagt juni och om någon timme åker jag på balen med fina vänner och fotar.


kommentarer

☁:

Namn:
kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback