13.02.13

fettisdagen var inte så pjåkig ändå trots att jag är en av de där som faktiskt inte äter semlor när det bjuds, utan tar emot och ger bort efter någon tugga. sista timmen fick jag och linn ett sånt där underbart och välbehövligt skrattanfall, som jag gått alldeles för länge utan. sen hjälpte jag farmor att handla tacos och följde med hem till dom där vi rotade bland gamla leksaker, kollade på sporten med farfar, åt farmors goda köttfärssås och fick ett par strumpor stickade. resten av kvällen ägnade jag åt att plugga, städa rummet och dricka te, som jag nästan lärt mig tycka om. idag gick hela klassen hand i hand på led till djurvård där vi fick se och känna på både gosiga och läskiga djur. efter skolan fick jag skynda mig hem, kasta i mig mat och lika snabbt åka ner igen till kyrkan där det var askonsdag, vilket innebar kvällsgudstjänst där vi fick ett kors av aska i pannan. sen jag kom hem har jag pluggat ordentligt till bl.a. naturprov och spanskaglosor vi har imorgon. har förövrigt väldigt mycket plugg i i princip varje ämne, så det kanske var bra att jag varken tränade igår eller idag. dessutom vill jag ju hinna med att hjälpa till med köksrenoveringen. för just nu är hela vårt hus ett enda stort kaos med garderober i vardagsrummet, upprivet golv i köket, fullt med grejer i alla rum och möbler fulla hallen.


kommentarer

☁:

Namn:
kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback