min jul

Förra torsdagen lunchade jag med Sanna och Josefine på unitis, där stjärnorna lyser i taket. Sen gick vi på köpingen med Hanna och det fick vi se på ett helt uppslag i tidningen nästa dag. Då var vi även på skolans julshow och fick paket av tomten på media. Sen fick vi lov och det firade jag, Linn och Josse genom att somna i sängen i väntan på mikan. När hon kom dukade vi fram julfika och gav varandra paket. Sen stannade jag hos josse hela kvällen och badade och kollade på svenska hjältar-galan. På söndagen jobbade jag med laget på Coop och på måndagen och fredagen jobbade jag på Kakfén. Min julafton var hur mysig som helst med familjen. Jag gick klädd i pyjamas halva dagen och kollade på Kalle anka, åt julbord och öppnade paket andra halvan. Har även hunnit med en dag hos grannarna där alla mina fyrmänningar var, julfika med grannarna här hemma, en uppesittarkväll där vi ritade julteckningar istället, lilla julafton med farmor och farfar, pace och många julfilmer. Idag åkte jag och josse till hudik för att kolla lite på rean. Hittade endast en tröja, men det var bra ändå för vi åt god kebab och fikade/pratade nån timme på ett café innan Ronja kom. Då fick vi se ett fackeltåg som manifestation mot rasism och det var fint och jävligt viktigt. Ikväll kommer en familj hit och lagar pizza med oss, så det blir nog kul (och gott). 
 

kommentarer

☁:

Namn:
kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback