1 december och fortfarande ingen snö

I fredags tog jag bussen till storasyster Anna i hudik och vi köpte med oss thaimat till lägenheten. Där bakade vi chokladpraliner och åt daim-moussetårta framför safe haven. Dagen efter kokade vi risgrynsgröt till frukost och satte igång med lussebullsbak varvat med minttryffel-tillverkning samtidigt som vi lyssnade på julmusik (för att locka fram julkänslorna som vägrar komma så länge marken är grön). Sen åkte vi hem till jonsbo och jag tränade mage+axlar tills jag verkligen inte orkade mer uppe på badrummet (nu förstår jag verkligen hur lyxigt det är att vara helt utan skador i kroppen och kunna träna hur som helst). Idag har jag gjort advent i rummet och gått på julskyltning med tjejerna för att titta på finaste Linn som var med i luciatåget. Har även ätit lussebulle framför första avsnittet av julkalendern och kollat på solsidan följt av Hellenius hörna där min idol, Ronny aka Peter Settman, var med. 


kommentarer

☁:

Namn:
kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback