mitt sommarlov

dag för dag, läs om du orkar. 
har haft sommarlov i två veckor nu och åker på nya äventyr varje dag med de bästa vännerna man kan få, dreamteamet.
 
10/6 kollade på clark kenth med farfar (som somnade ganska snabbt) och insåg att jag måste bli en superhjälte. sen åkte jag och några tjejer till josse och spelade spel tills anton ringde och sa att han fått ett fiskedrag i huvudet... så vi åkte upp på sjukan med några killar och tittade till honom. följde med mitt hjärta hem en sväng också. 
11/6 min leon kom hit och käkade middag med oss. sen spelade vi lite volleyboll och pingis med robert och hans polare som hade fotbollsfest i garaget. 
12/6 dreamteamet kom hem till mig och körde femkamp som slutade i vattenkrig. och eftersom det var mikans födelsedag bjöd jag på en 1D-kladdkaka, hihi. på kvällen bjöd mikan på trerätters och tjejsnack på hennes altan. senare åkte vi upp på gymnasiet och spelade volleyboll med killarna, som alla andra kvällar typ. 
13/6 på kvällen kom några kompisar hem till mig och spelade plump, pingis, volleyboll och kollade på "på andra sidan häcken"
14/6 jag och josefine åkte hem till mikan och kollade på film. sen hittade vi några killar på gatan som vi tog med upp på gymnasiet och lekte göminga med. sen åkte vi hem till subäck och hade både kul och tråkigt. kvällen slutade inte så bra, men jag hoppas vi glömmer det snabbt.
15/6 fotbollsfest i Jonsbo. några vänner till familjen kom och kollade på fotboll i garaget, grillade, spelade volleyboll, pingis och fotboll. trevligt och askul, förutom att sverige förlorade. 
16/6 Jag följde med några grannar på jaktmässa på flygfältet. jobbade med albin i fiskedammen och hoppborgen från nio till fyra ungefär. blev vittne till ett bröllop där också, i spöregnet... och utmanade döden när jag för första gångn i mitt liv åt chokladdoppade jordgubbar (har varit alergisk). på kvällen åkte jag ner på cruisingen med dreamteamet. gick fram och tillbaka, in på centrumgrillen, målet och statoil och träffade massa människor. sen fick jag åka leons longboard hem till honom där jag sov över. 
17/6 pappa hämtade mig med motorcykeln hos leon och så åkte vi till måga och sprang, pappa och jag.
18/6 jag, linn, josse, mikan, maja och matilda hade picknik på knekarbacken. var tvungen att hänga upp paraplyn i träden för regnet och stå ut med bajslukt innan solen kom ochb allt vart toppen! sen åkte vi till nore där jag och linn gjorde premiärdoppet. sen kom grabbarna och tänkte spela volleyboll utan boll, hur dom nu hade tänkt lyckas med det? så vi gjorde massa tävlingar och begravde pär i sanden innan alla åkte hem. på kvällen kom alla hit hem och kollade på förortsungar, sjöng och spelade med jansson och spelade volleyboll. när alla åkt hem vid halv ett la jag, josse och linn oss i mitt rum och pratade ut om typ allt till halv fyra. jätteskönt att ha sådana bra människor.
19/6 tre trötta tjejer klev inte upp förns vid ett, åt frukost och satte oss i soffan och pratade ännu mer. spelade lite kort och gick runt i pyjamas ända till klockan fem då dom åkte hem. klockan sju åkte teamet till linn och grillade, studsade studsmatta där jag och sanna försökte lära oss bakåtvolt (utan vidare framgång), kollade på fotboll och film, åkte ner på coop och fick med oss mer vänner hem till linn igen. 
20/6 klockan tolv åkte jag och mikan ner på stadt för lunchmöte med emma från JBP där vi ska sommarjobba. sen hittade vi jansson och bengtsson på postplan där de sålde jordgubbar och följde med dom ner på golfen där vi fick testa spela lite. sen åkte jag, mikan, josse och linn på nore och spelade volleyboll, badade fötterna och knäppta kort. på kvällen åkte hela teamet upp på gymnasiet och spelade volleyboll. sen åkte vi på nore en sväng innan vi landade hemma hos anton. spelade kort och kubb och kollade på film.
21/6 idag ska jag bara vara hemma. packa, blogga, städa, klippa gräset och sånt. ikväll sover leon här och tidigt imorgon åker vi med mamma och pappa till sandviken och firar midsommar med en familj vi känner där. kommer bli asbra med min fina leon ♥
 
 

kommentarer
Postat av: Sara

Grymt fin blogg! :D

Svar: tack så mycket! :D

2012-06-21 @ 20:13:51
URL: http://saraaolssn.blogg.se

☁:

Namn:
kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback