med fina vänner

har alltså ingen pojkvän längre, är numera vad man brukar kalla singel. då är det en jävla tur att det finns så många godhjärtade vänner som hindrar mig från att ligga hemma och gråta.

i onsdagsnatt kom en mycket upprörd linn hem till mig och tröstade, pratade och fick mig ett tänka på annat i några timmar. det bästa någon kunde ha gjort. somnade i min säng vid fyra, och bara två timmar senare åkte hon till stockholm. den dagen kom mikaela och josefine med glass och choklad som vi låste in oss på mitt rum med. efter lite prat med två fina vänner drog jag och mikan till JBP och cyklade. körde som dom två tuffa brudarna vi är och hade himla skoj. sen virrade vi runt i järvsö innan vi åkte hem till mig och duschade, till mikan och fixade oss och sist men inte minst till subäcks lada där vi kollade på gamla barnprogram och poppade popcorn i kastrull med ett gäng. när det bara var subäck, henke och mikan kvar somnade jag ett par gånger i soffan medan dom tydligen begravde mig under täcken, kuddar, colaflaskor och en stol. tillslut somnade vi allihopa och vaknade till en gullig bild subäck och henke fixat till mig och mickis. åkte hem mitt på dagen och hämtade upp en saknad sanna nyberg vid bussen. tog med henne på nore, för första gången i hennes liv, och badade och fikade med mikan och josefine. sen år vi grillat, bakade chokladmuffins, hade picknik på en äng och kollade på kula youtubeklipp. på lördagen jobbade jag några timmar men lyckades inte riktigt tänka klart. var så förvirrad och mådde illa, så när jag kom hem tog jag en lång tankepromenad och pratade med bästa kusin erica som troligen kommer och hälsar på snart. sen hade jag, mamma och anna tjejkväll och gjorde ansiktsmask, fotmassage och kollade på fantastic 4. idag fick jag ledigt så det firar jag med att gå i pyjamas hela dagen, baka sockerkaka och slösa bort hela dagen framför tv:n. precis som det ska vara ibland.


kommentarer

☁:

Namn:
kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback