crepes & vin



På alla hjärtans dag vann vi första träningsmatchen mot Iggesund med 5-0. På kvällen köpte jag och Albin hem pizza och drack vin med Hanna och Johanna = bra dejt. 


På måndagen åkte jag till hudik med kameran runt halsen för att göra enkät och fota då&nu-bilder till hälsinge allehanda. Sen lunchade jag med Anna, kollade i lite affärer och åkte hem till henne och fikade/slöade i soffan. Dagen efter lunchade jag med Sanna, Sanna, Jonas, Leon & Linus på Kina och det var ju trevligt att äntligen träffa lite gamla kamrater. Sen var det dags för födelsedagsbarnet Sanna att göra debut på systemet, så jag smög efter och filmade. Fortsatte göra enkät och fota i Ljusdal i det sjukt fina vädret. 

 

Har testat göra blomkålspizza och tortillapizzor (bästa matlådan), pysslat på med lite hemligheter i rummet och ätit pulled pork-burgare. 


I torsdags premiäröppnade vi creperiet i Järvsöbacken och bjöd bort mer än vad vi sålde. Hela helgen har jag stått där med underbara Malin och stekt massa crepes, gjort massa latte och klurat ut lösningar på alla problem som dyker upp nu i början. Har fått finbesök av Albin, Martin & Lasse och Mamma & Robert och endast trevliga kunder, så kul!! 


I lördags lagade jag, Johanna och Albin 3-rätters i bakstugan. Vi drack vin, spelade kort och skrattade sjukt mycket med Hanna. Sen fortsatte vi ner på Järnvägs där vi kom in och sänkte medelåldern, men träffade roligt folk att dansa med. 


I söndagskväll packade jag, Albin, Robert och Martin in oss i bilen och åkte upp mot fjälls. Dumpade av dem i stockåa och fortsatte till Albins stuga i Messlingen där vi delade en mozzarellapizza. Dagen efter åkte vi ut på långtur ända bort till stockåa utan vidare sikt. När vi åkte över särvfjället såg vi knappt nästa ledkryss, så det var ju lite spännande. Käkade lunch på orren med Robert och Martin innan vi for hemåt och bort mot Mittådalen istället, totalt blev det 10mil. Hittade en myr som vi kunde leka av oss på tills vi blev svettiga. Efter middagen tog vi bilen upp till funäs och hälsade på Towe, Anton och Hannes. Sen drack vi vin, käkade ostkrokar och snackade framför tvn innan vi tog sparken ut på en månskenstur. Dagen efter var det mycket finare väder och nypistade leder, så det var så jävla fint att åka på upptäcktsfärd mot Funäsdalen. 


Hann hem precis lagom till träningen, men jävlar vad trött och sliten jag var efter skoteråkningen. Idag är jag ledig och glad så nu ska jag gå ut och ta vara på solen! 

kommentarer

☁:

Namn:
kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback