toppenhelg

I lördags cyklade jag och Erica ner på stranden och fotade somriga bilder, sen fortsatte vi i skogen iklädda svarta långkjolar. Vi fick palt hos farmor och farfar och cyklade ner på dollar och köpte glass. Sen käkade vi grillade kycklingburgare med mozzarella, bacon och bbq-sås innan vi åkte ner på rosehills och träffade massa vänner och lyssnade på fin musik. Käkade rabarberpaj mitt i natten och hade vårt traditionella sängsnack. På söndagen åt vi morsdagsfrukost och fick tacos i nore innan Erica åkte hem. Då tog jag, anna, mamma och pappa cyklarna runt kyrksjön och runt hela Ljusdal i stekande sol. Till middag lagade jag och Anna bakad potatis med skagenröra och till efterrätt lemon curd-muffins med turkisk yoghurt, hallon och riven choklad, himla gott! Igår gjorde vi det sista nationella och nu har jag bara samhälleuppsatsen och en fotouppgift kvar detta läsår. På kvällen spelade vi match i Norrala och det gick skitbra till en början, vi hade hela matchen, men ändå lyckades de få in ett mål mer en oss så matchen slutade med en orättvis förlust på 3-2. Fick med mig en lårkaka, onda fötter och ett par nya fotbollskor hem. Idag har jag varit sjukt irriterad på allt och alla i min närhet trots få lektioner, förstår inte hur mina vänner står ut ibland, och funderar starkt på att bara skita i läxorna jag har kvar. Men nej, istället sitter jag kvar på skolan bloggar i hopp om att jag ska orka jobba en timme till.


kommentarer

☁:

Namn:
kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback