Utøya

är så ovan att blogga nu så jag minns knappt vad jag gjort, vad jag hör och vad jag ska göra.

men igår fyllde iaf fina mamma år, så efter skolan åkte vi på finess och hämtade semlor och wienerbröd. sen skippade vi middagen och åt rejält med smörgåstårta istället. fick lite besök av olika väninnor och telefonen ringde hela tiden. spelade kort, fikade, pratade och fick hjälp med läxan av anna. idag käkade halva klassen lunch på pärlan och jag svor som bara fan över hur helvetes gott det var med tapas, plankstek och chokladbakelse med yoghurtsorbet. mätt och belåtna åkte jag , linn och josse hem hit och filmade vår skräckfilm (plus lite irrelevanta bloopers). nu har jag läst igenom en artikel om massakern på Utøya och kan inte riktigt förstå hur någon människa nånsin kan göra något så omänskligt. ( http://mobil.aftonbladet.se/nyheter/terrordadetinorge/article15128230.ab?partner=wwwredirect )


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0