ALLA ANTECKNING pÄ iphonen (inte iCloud)

ALLA ANTECKNINGAR

đŸ‘» SKRÄCKfilm 
✔REKVISITA
luva frÄn mode/klÀder
kniv
docka/barbie
fladdrande gardiner
ketchup
fÄglarna pÄ natur
✔SCENER
-nÄgon springer och blir skjuten i en skog
-det blir svart mellan scener
-blodig hand med kniv i fokus, död ligger lĂ€ngre bort 
-hÀnder tar lakan över huvudet och drar ivÀg, skrik, död
-nĂ„gon gĂ„r med ljus, mördare kommer upp bakom, lakan över huvet. 
-nÄgon duschar, blodvatten, svart, ligger död
-Hannah flyttar in i jonsbo
-Hannah gĂ„r ner i kĂ€llaren 
-dörr stÀngs och lampa slÀcks
-nÄn springer med kundvagn, lampan slÀcks, vagnen rullar sjÀlv
-olika delar av kroppen 
-Hannah gÄr med lykta i skyddrum
-nĂ„gon gĂ„r förbi i spegeln 
-Hannah tÀnder adventsljus, nÄgon i bakgrunden som försvinner nÀr hon vÀnder sig om
✔STÄLLEN
gympahallskorridoren
skyddsrummet
hissen 
Fridas sĂ€ng 
skogen (mörkt+fick-/bygglampa)
✔ROLLER
huvudperson tjej 16 Hannah-Frida
psykon tjejer 16 Linn, Josse, Towe 
✔MUSIK
dead silence theme music
requim for a dream soundtrack
✔BLOOPERS
-mördaren dansar gangnam style med kniv och lasso
-alla dansar gangnam style i sina miljöer, scenerna kommer bredvid varandra đŸ”ČđŸ”ČđŸ”ČđŸ”ČđŸ”Č


đŸ“· fotoidĂ©er
fota profil mot spotlight
motljus av bygglampa, garaget
streck innan citat ↙
â—ŒBAJSBAJSBAJS
â—ŒFOTOTEXTFOTOTEXT
â—ŒBAJSBAJSBAJSFRIDAA
â—ŒFOTOTEXTFOTOTEXT
â—ŒBAJSBAJSBAJS
â—ŒFOTOTEXTFOTOTEXTFRIDA



🌍 before I die
I want to....
live and not only be alive
travel the world with someone I love
Be happy
rista in me and my loves name on a tree
kiss under the Eiffel Tower 
take a photo in front of the Hollywood mountain
Go for a picnik on a lonely island
have my own company
learn how to surf
go to the golden coast, Australia 



🐎 TRAV-hĂ€star
Lennart all over
Krösus sork
Leonas kaviar
Kickstart my heart
Red red red
I saw you
Ingas tornado
Astagreta
Rudolf den tredje
Love leg



💟 appar
AVplayerHD
Movie player
Printogram.se
Over
VSCO cam


💀 testamente
pĂ„ min begravning vill jag att nĂ„gon sjunger you are not alone, wherever you will go, utan dina andetag eller nĂ„gon fin svensk lĂ„t. möjligtvis ted gĂ€rdestad. och pĂ„ gravstenen vill jag ha tre hjĂ€rtan pĂ„ rad nere i högra hörnet. 
om jag dör vill jag att 🐹 lĂ€ser min dagbok pĂ„ mobilen (koden Ă€r mina fyra sista) och tar Ă„t sig som fan. 
pĂ„ linns begravning vill hon att nĂ„gon sjunger 
wherever you are - erik segerstedt
pĂ„ Josefines begravning vill hon att vi ska sjunga 
till en Ă€ngel - Sonja AldĂ©n 


🎓 projektarbete
trÀningsblogg
bakbok
tidning
jonssonbageriet 
bloggdesign
before I die
tygpĂ„se med innerficka 
studentmössa - "idiot" "tjenare"
studentflak 
"vi hade ocksÄ valt samhÀlle om vi inte haft det dÀr lilla extra"


đŸ« kladdkaksmuffins
VÄRLDENS JÄVLA GODASTE 
/by mikan & fridus/
2 Àgg
2,5 dl socker tvÄ kvar
100g smör
1,5dl mjöl
~5 msk kakao
2 tsk vaniljsocker
bara blanda 
I muffinsformar 175grader typ 10-15min


☀Anteckningar MALTA
Spel pÄ lektionen
Italienska restaurangen med V&L
Beach club-sÀng
Nordisk bar
Magnus Uggla-kung i baren
Lena PH
Swedish house mafia
Avicii
I LOVE
BĂ„ttur 
Busstur
AllsÄng
Isle of MTV 
Rudimental
Jessie j
Rita ora 
Cigarrer
Födelsedagar
Austria
Svenskar
iPad
Fredrik, Sara, prinsen, volodja
Nisse
Dansken
Bingo pÄ buss


📼Blogga
-Vill sÄ gÀrna ha svarta pumps
-Allting blir sĂ„ ljust och kul nĂ€rmare vĂ„ren. FĂ„r sĂ„dan lust att hitta pĂ„ grejer, skapa, fixa och bara göra roliga saker. Sen har jag inte trĂ€nat riktigt sedan pĂ„skdagen och det kliar i kroppen. Jag vill egentligen testa pĂ„ alla sporter i vĂ€rlden, men hĂ„ller mig mest till fotbollen. 
-Allting blir sĂ„ ljust och pepp nĂ€rmare vĂ„ren. Jag har varit ganska oproduktiv och stressad hela det hĂ€r Ă„ret, sĂ„ det har liksom inte blivit mer Ă€n skola, mat, sömn och trĂ€ning. Men nu gĂ„r vi mot ljusare tider och jag blir sjukt inspirerad av trĂ€ningsbloggar och fotobloggar, sĂ„ den hĂ€r vĂ„ren tĂ€nker jag Ă€gna mycket till det. Har trots denna oproduktivitet börjat Ă€ta bĂ€ttre, trĂ€na bĂ€ttre och 
- Är sĂ„ trött pĂ„ alla klagomĂ„l om skolmaten
Jag har hört att skolmatsalrns köttbullar bara smakar lök 
/nÀr de i sjÀlva verket inte ens innehÄller hÀlften sÄ mycket lök som mamma Scans
/ nĂ€r mamma Scans innehĂ„ller dubbelt sĂ„ mycket av den ingrediensen. 


đŸŽ¶ musik
Àlskade Àngel
WHO LET THE DOGS OUT
50 shades of grey
99 problems
ASAP ROCKY
i belive i can fly
if you leave me now -Chicago 
pump up the jam
fly on the wings of love 
frÄn och med du
the call-backstreet boys
nÀr vi tvÄ blir en
elektric banana band
vem ska jag tro pÄ?
africa-toto
i wanna dance with somebody
run to the hills
best friends forever 
hedvig's theme
allt som Àr skit - farÄker
amazing grace
lennon and maisy
is it true 
Dark of the moon


💰 m&p skyldig
presentpengar 2013
fÄrskinn
godisförbud 01-10 2012
fototidning
mamma lĂ„nat till jobb 📝garderob
reskassa 100kr 13/6
- jag lĂ„nat 100kr JC Gotland 
- jag lÄnat 15kr för tyg Gotland
- jag lÄnat 400kr lÄngklÀnning -||-
- jag lÄnat 3000kr Sthlm 19/8
lunch Sthlm 90kr 19/8
ljus, formar lagerhaus 120kr 19/8
jag handlat COOP 150kr 5/8
SL-kort Sthlm 120kr 19/8
resekassa 28/7 100kr


đŸ’Ș SQUATS
28/2 50 squats
1/3 50 squats
3/3 50 squats
4/3 50 squats
11/3 60 squats
14/3 50 utfall (promenad)
17/3 60 squats
19/3 50 squats
26/3 50 squats
1/4 50 squats
9/4 50 squats
20/4 60 squats
22/4 60 squats
25/4 60 squats
28/4 60 squats
2/5 60 squats
3/5 60 squats
5/5 60 squats
14/5 70 squats
15/5 30 squats
22/5 80 squats
28/5 30 squats
3/6 50 squats (pÄ rad)
9/6 60 squats
19/6 50 squats
9/7 60 squats
4/8 60 squats
28/8 60 
2/9 60



📜 lagar -MEDIER, SAMHÄLLE & KOMMUNIKATION
★1645 första svenska tidningen
"Ordinari Post Tijender"
★1766 första tryckfrihetslagen(TF) 
Ingen fick cencurera
Kyrkan/kungen bestÀmde inte skriva nÄgot ont om dem
★1810 tryckfriheten ingĂ„r i grundlagen
Tryckta medier viktiga för demokratin
-för att fÄ objektiv information
★1967 radiolagen
opartiskt/sakligt
[regeringen ger tillstÄnd för markbunden (fast kanal pÄ frekvens tex ljusdals) radiokanal]
★1992 yttrandefrihetsgrundlagen
(radio, tv, film, video etc)
Alla lagar typ samma saker fast de gÀller olika medier
★5 principer yttrande-/tryckfrihet
/ETABLERINGSFRIHET/ -vem som helst kan starta tidning om 1person Àr ytterst ansvarig
/CENCURFÖRBUD/ -ingen fĂ„r krĂ€va att förhandsgranska
/ANONYMITETS- & MEDDELARSKYDD/ -för att vĂ„ga berĂ€tta och vara anonym. ingen fĂ„r försöka ta reda pĂ„ vem som meddelat media. 
/ANSVARIGHETSREGLER/ -det ska finnas 1ansvarig utgivare som ansvarar för allt som sÀnds/trycks
/RÄTTSFÖRFARANDE/ -tystnadsplikt, Ă€rekrĂ€nkning, förtal
★ Offentlighetsprincipen -alla handlingar som förvaras hos en myndighet ska vara tillgĂ€ngligt. Alla har rĂ€tt att se dokument, mejl, mötesprotokoll mm hos myndigheter, kommuner, skolor
(undantag-nÄgot man jobbar med precis i stunden, hemligstÀmplat)
bloggar/vissa hemsidor görningen under tryckfrihetslagen. I sĂ„ fall mĂ„ste man ha ansvarig utgivare. 
1998 personuppgiftslagen (PUL)
man fĂ„r inte utge nĂ„gons personuppgifter eller spara de hur man vill. 
Pressetiska regler
-regler, ej lagar, som journalister+reportrar bestÀmt om tex hur man behandlar rÀttsfall, respekterar privatliv
★GranskningsnĂ€mden för radio & TV och myndigheten för radio & TV kollar sĂ„ att lagar och ibland Ă€ven regler följs. avgör vad som Ă€r rĂ€tt/fel. 



🌍 andra sprĂ„k
Muhx xorta -whatever Malta 
Dobre -bra slovakien
Zle -dÄlig Slovakien
Ahoj -hej Slovakien
Schwanz -kuk Tyskland 
Ano -ja finska
Nje -nej finska
Previet -hej Ryssland 
Njet -nej Ryssland 
Da -ja Ryssland 
Volodja -hora Ryssland 
Ragatza/-o -tjej/kille Italien 


mamma 630122-8224
erica 960422-8775


📬 mail & inlogg
[email protected]
[email protected]
inlogg mediatoolbox
[email protected]
frida96
Inlogg swefilmer
anvĂ€ndarnamn: fridayjonsson 
lösenord: swefilmer 


đŸ’Ș STYRKA
[rutin 2-3ggr/veckan]
15x4 armhĂ€vningar 
15/15x3 situps
30x2 rygglyft (raka/sneda)
30x2 squats (vanliga/sumo)
15x2 djupa knÀböj
4x30sec klĂ€ttrande planka 
2/9
5/9
10/9
12/9 
18/9 
20/9
23/9
26/9
2/10
5/10
7/10
9/10
14/10
16/10
19/10
24/10
27/10
31/10
4/11
7/11
12/11

đŸŽ„ FILMER
Narnia
Harry Potter
sagan om ringen
le café oo
like crazy
bitchkram
love and other drugs
basketball diares
the impossible
soulsurfer
thats what I am
studentfesten
safe haven
mammas pojkar
remember the titans
the host
min lÄtsasfru
charlies angels
hachiko 
one day
good will hunting
chasing mavericks
white squal
Safe haven
What to expect
Limitless (feel good-film)
⭐Tillsammans
The impossible -tsunami
SmÄ citroner gula
Pearl harbor
pitch perfect
42
She's out of my league
Secret diary of London callgirl
Warm bodies
Cruel intentions 
⭐now is good
13 snart 30
TidsresenÀrens hustru
The ciderhouse rules 
KĂ€nn ingen sorg
The vow (Ă€lska mig igen)
Disconnect
The internship 
about time
In time
Gasby
the place beyond the pines
Mig Àger ingen
đŸŽ„bra filmer
Patch Adams
Volvo xc-reklam
Life after death by PowerPoint -2010 by Don McMillan
The back-up plan
karate kid

◱ CITERAT â—€
ROBERT
ni kommer mitt i maten 
/nyÄrsnatten 1/1-13 /
LINN & FRIDA
L - alltid nĂ€r man var liten och hade lĂ„tsaspojkvĂ€nner sĂ„ hette mina Erik 
F - var du sÄ forever alone nÀr du var liten?
L - ne men eller nÀr man hade barbiekillar
F - han hette Ken 
/6/1-13/
BLAIR
we are sisters
you're my family 
what is you is me
there's nothing that you could 
ever say to make me let go
/gossip girl S01E16/
Å
-överallt Àr det snö
-det Àr det som Àr det bÀsta ju
/spanskalektion/
OLLY MURS
we're getting sweaty, hot and heavy in the crowd now
/dance with me tonight/
BRYANT ODEN
cause you are my best friend. forever. 
VOLVO XC-reklam
You've got the rivers and 
the mountains in your hands
You've got the moon and 
the stars in your hands 
You've got you and 
me in your hands
You've got the whole world 
in your hands
MILEY CYRUS
- don't push me away
- it's what I do mum. I push people away
/the last song/
FACEBOOKGRUPP
varför ser HAHAHAHAHAHAH
ut som stegar?
LINNEA LILLMAN 
-sÀg 3 manliga friidrottare
-USAMA BIN LADEN
-sÀg tre söta saker man kan Àta
-SURA NAPPAR
/min födelsedag 27.04.13/
LINN, FRIDA, MIKAN, JOSSE
L -vad Ă€r klockan? 
F -fem
M -halv elva
J -prinsen?
/malta-13/
FREDRIK, LINN
F- slÀng in en kondom
L- dina förĂ€ldrar skulle behövt en kondom (om, inte till, honom) 
/flygplatsen malta-13/
JOSSE 
linn du var ju jÀtte graciör nÀr du sov /malta-13/
LINN 
jag har korv pĂ„ lĂ€get 
/flykÀlen-13/
PONTUS
kan nÄn följa med mig pÄ toan? /flykÀlen -13/
SHAW
relax sarah, I'm the safest guy in the world
/chuck S03E07/
ISAAC - bear's den
isaac could never learn why your fathers love must be earned 
while your mother need no learn
/mattelektion -13/

📝 to do
/IDAG
skicka in iPhone
Fixa klocka till Anna "svensk urmakare" svart, rÀtt stor
/IMORGON
vÀxla enkronor hos HP kök & Hedins
trÀningsschema
album2012
plugga matte inför nationella
stÄ i kö uppsala,hudik,umeÄ,ssvall
Charlie Pettersson 

◱ PÅHITT â—€
/Inhale exhale
/kaffe latte 
SmÀlt Apelsinkrokant
Espresso
Skummad mjölk
/hjortronparfait med flarn 
yoghurtsorbet
/googla fint typsnitt till twitternamn
/starta café
namn: mÀrkligt/underligt gott, kolossala
-vi satsar pÄ att undvika den klassiska café-menyn och istÀllet prova nÄgot nytt varje vecka
/ett halvt dussin (6st)
/var som helst med dig


💬 sagt och gjort 
✖nyĂ„rsnatten 1/1-13 
R - ni kommer mitt i maten 
✖linn&frida 6/1-13
L - alltid nĂ€r man var liten och hade lĂ„tsaspojkvĂ€nner sĂ„ hette mina Erik 
F - var du sÄ forever alone nÀr du var liten?
L - ne men eller nÀr man hade barbiekillar
F - han hette Ken 
✖Blair S01E16
we are sisters
you're my family 
what is you is me
there's nothing that you could 
ever say to make me let go
âœ–Ă„
-överallt Àr det snö
-det Àr det som Àr det bÀsta ju
✖ olly murs -dance with me tonight
we're getting sweaty, hot and heavy in the crowd now
✖bryant oden
cause you are my best friend. forever. 
✖Volvo XC-reklam
You've got the rivers and 
the mountains in your hands
You've got the moon and 
the stars in your hands 
You've got you and 
me in your hands
You've got the whole world 
in your hands
✖ me
alone is strong 
but together is forever 
✖the last song /miley cyrus
- don't push me away
- it's what I do mum. I push people away
✖facebookgrupp
varför ser HAHAHAHAHAHAH
ut som stegar?
✖ linnea lillman 27.04.13
-sÀg 3 manliga friidrottare
-USAMA BIN LADEN
-sÀg tre söta saker man kan Àta
-SURA NAPPAR

🎈ÖNSKELISTA 2013
avicii-biljett
margarethe smoothieskÄl
plÄtpajform m löstagbar kant
avicii-biljett
avancerad bakbok
Bröd-bakbok
Presentkort
Nagellack OPI
vans
vit/guldig ljuslykta KARDEMUMMA
nagellack
Presentkort bodyshop,make,face
Bakredskap
Handdukar
PĂ„slakanset
SkÀrbrÀda
Knivar
Ögonmask
Lakan by nord -hjort 
litersmÄtt
bricka
stavmixer
gelenagelkit
Body butter
Body scrup
Sminkborstar
svarta pumps
manikyr 
spabehandling
Daniel Wellington klocka brun, silv.



◱ TANKAR â—€
14/7
jag har sĂ„ mkt jag vill uttrycka och sĂ€ga som betyder nĂ„got, men jag kĂ€nner att jag inte har tillrĂ€ckligt med utrymme för det hĂ€r i Ljusdal. Folk bryr sig för lite om det som Ă€r viktigt, jag kĂ€nner mig bara jobbig sĂ„ fort jag tar upp superviktoga och intressanta grejer. DĂ€rför Ă€lskar jag Twitter, dĂ€r har jag hur mycket space som helst att skriva, lĂ€nka, retweeta, dela med mig av mina tankarnoch funderingar. Ingen (nĂ€stan) sĂ€ger Ă„t mig att sluta, avbryter mig, slutar lyssna, hĂ„nar mig eller förstör. DĂ€r har jag min fristad. Jag vill bli nĂ„got mer Ă€n en trĂ„ngsynt ljusdalsfru som lever under ojĂ€mstĂ€llda sexistiska förhĂ„llanden med vita krĂ€nkta mĂ€n VART-JAG-ÄN-KOLLAR. 
1/8
om man inte inser hur hjÀrtekrossad man Àr sÄ har man heller ingen chans laga det som Àr trasigt
2/8 
alla Àr sÄ lyckliga och jag Àr sÄ glad för deras skull sÄ jag skiter fullstÀndigt i hur jag sjÀlv mÄr
26/8
överraskade mamma med stÀdat kök, vattnat vÀxthus, uppfyllt kylskÄp och mat serverad nÀr hon kom hem idag. och det första hon gör Àr att klaga pÄ mig för att jag lÀmnat tvÄ jackor framme..
26/8 
jag har inte grĂ„tit pĂ„ hela sommaren men sĂ„ första skoldagen skiter det sig direkt. 
30/8 
jag fÄr inte fÄr inte fÄr inte kÀra ner mig sÄ hÀr mycket i honom, den enda jag vill ha
12/9 
Just another day in this fucked up world
4/11 
att aldrig tas pÄ allvar






Kommentarer
Postat av: gossip

Hey are using Wordpress for your blog platform? I'm new
to the blog world but I'm trying to get started and set up my own.
Do you require any coding knowledge to make your own blog?
Any help would be really appreciated!

2017-12-09 @ 18:59:05
URL: http://xn--monmarch-i1a.com

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0