kick off


Förra veckan lagade jag äppelmarinerad fläskkarré i lergryta som verkligen var värd sina två timmar i ugnen, mums! 


På fredagkvällen lagade jag och Hanna pepparstek med bearnaisesås och rotfrukter i ugn, asgott det med! Vi satt i soffan och pratade om life hela kvällen. 


På lördagen hade vi kick off med laget. Mitt på dagen hade vi hyrt giganten där vi körde massa lekar, körde flera matcher volleyboll, drack öl och bastade. 


Sen fortsatte vi till Wennbergs där det bjöds på trerätters (langos som varmrätt såklart), kortspel, dans och beerpong på liv och död. Kvällen fortsatte på järnvägs där jag träffade på Hanna och födelsedagsbarnet Johanna. När det stängde drog jag och Hanna på en mycket märklig och lyxig efterfest i Järvsö. 


Dagen efter bjöd Albin på perfekt bakismat: makaroner, köttbullar och chips. Sen la jag mig i soffan med en kaffekopp och flera avsnitt grey's anatomy innan rehab-träning med alla skadade/halvsjuka i laget. 


Den här veckan har jag jobbat på Kakfén (och ja, fettisdagen var sjukt stressig men kul pga vi gör ärligt de gooodaste semlorna) och creperiet där jag fick lära mig göra världens godaste kaffe. Har rehab-tränat och trampat på crosstrainern och äntligen börjar sträckningen läka. 


Igår skjutsade jag och pappa upp mamma till storhogna på kurs och fortsatte sedan till stockåa. Idag var det svinfint väder, sol och några minusgrader, så vi stack ut på en riktig upptäcksfärd längs en okörd sommarstig i skogen. Djup snö och för många, täta träd resulterade i ett gäng fastkörningar. Sen blev det kolbulle till lunch (ja det är fusk att steka inomhus) och en sväng ner på Ica i hede. 

kommentarer

☁:

Namn:
kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback