creperiet & bergskrogen



En ledig solig dag tog jag en promenad ner på sjön och insåg once again hur jävla fint vi bor, älskar verkligen vårat Jonsbo. Jag hängde upp balbilder på väggen som gör mig lycklig varje gång jag ser dem. 


I onsdags var det tjejkväll på sportringen och vi i damlaget fick gå modevisning, dela ut goodiebags, fota och äta upp alla snittar. 


I lördags satt jag, Hanna & Johanna hos Albin (utan Albin) och snackade i flera timmar innan vi åkte ner på kicks och träffade några av grabbarna. 



Vi har pysslat, ändrat och ordnat mest varje dag på creperiet så nu är det ännu mysigare, finare & bättre. Det kommer fler & fler folk och vi har det bara roligare & roligare! När vi hade stängt i söndags hann jag inte längre än ner på Järvsö innan Albin ringde lite smått stressad över att de bara var 3st i serveringen på bergskrogen den kvällen. Så lite lagom nervös med sibyllakäk i handen for jag tillbaka upp och hoppade in och jobbade hela kvällen. Svårt att försöka lära sig en helt ny restaurang mitt i sportlovskaoset, men det gick faktiskt bra och jäklar vad roligt det var! 


Igår hjälpte Robert mig att handla och öppna creperiet nån timme innan Lars kom dit direkt från USA. Malin kom in då & då också, så ibland var vi 4st i den lilla lilla kuren. Men det behövdes nästan nu när Stockholm har sportlov vilket innebär latte latte latte och extraöppet hela veckan. På kvällen hade vi beeptest och bönmöte på älvvallen. 



kommentarer

☁:

Namn:
kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback