nyår och framåt

Jaha, så hela januari har gått och jag som trodde jag var igång igen med bloggen, ha-ha. 



Det nya året firade jag och josse in i hudik. Vi på tacos med ett 15 tjejer (varav jag kände typ 2), kollade på fyrverkerier och pussades med Oskar på tolvslaget, delade en pizza med daniella, gick in och ut och in och ut på annan fest och kickade ut Oskar ur hans dubbelsäng. 


Dagen efter kl 10 inventerade vi på Coop med laget, sen jobbade jag på restaurangen hela kvällen, så ostkrokar i soffan med mamma och pappa satt inte fel efter det. Har sedan jul varvat jobb på Kakfén, restaurangen & svartpist, och har dessutom fått jobb på Järvsö creperiets vinterkur i Järvsöbacken, så det är nästan lite svårt att hålla koll själv vad jag gör och än värre när folk frågar vad jag jobbar med.. 


Vi har firat våran första 20-åring Towe med tårta hemma hos henne, lagat lyxmiddag mitt i veckan. 


En helg i januari tog jag med mig Linn och josse upp till stockåa där vi möttes av -32 grader. Så det blev flera korta skoterturer för att hinna värma tårna och äta lite emellanåt. Men som ni ser var vädret sjukt fint, soligt och klart! Vi spelade massa kort, myste i soffan med gotta, bastade och åt som sagt mycket gott, precis som det ska vara! 
På lördagkvällen åkte vi upp till funäs och käkade på Gamla Veras med Towe. Sen köpte vi med oss ännu mera gotta och trängde ihop oss (verkligen träängde ihop oss, Josse & Towe i en 90cm säng och jag & Linn i en typ 70cm bred soffa haha) hemma hos henne och Leon i Bruksvallarna. Morgonen efter åt vi frukost på Fjällgården innan Towe började jobba, sen åkte vi andra till lägenheten och städade i brist på annat tills Towe slutade så vi kunde packa in oss i bilen och åka hem till Ljusdal. 


En kväll efter träningen kom Linn hem till mig med sushi som var så fruktansvärt gott. Vi kollade på film och hade sleepover, åt havregrynsgröt med hjortronsylt till frukost, lyssnade på gamla låtar från högstadietiden och drack kaffe & chailatte på Janssons. Dagen efter fikade vi på Unitis med Mikan och kramade om henne hårt och väl innan hon drog till Australien/Asien i några månader framöver. Som jag kommer sakna och vara avundsjuk på dig miks!! 


Helgen efter åkte jag upp till stockåa igen, denna gång med hela familjen. Vi firade mammas födelsedag med renskavsgryta på Orren, exotisk planka, hallon-&citronpaj, kaffe Karlsson och spel hela kvällen lång. Åkte på längre skoterturer denna gång, men med varmare grader kommer ju även sämre, gråare väder. 


En dag var jag i Järvsö och plåtade till Hälsinge Allehanda och gjorde enkät på köpingen. En annan dag åkte jag, Robert och pappa till Järvsö igen och käkade lunch på bergskrogen innan vi åkte långfärdsskridskor från torön. Tredje gången jag åkte till Järvsö lärde jag mig steka crepes. Det är nämligen så att jag har fått jobb på Järvsö creperie "vinter" som under sportloven ska ha en grab n go-kur i Järvsöbacken där vi kommer sälja smarriga crepes och riktigt gott kaffe. Ska bli så himla kul!! 


I fredags innan jobbet tog jag och Albin skotrarna upp till Tallåsen och köpte lunch/glass på torget. 


En kväll köpte jag tulpaner och gick över till grannarna för det bjöds på tårta eftersom Linn hade fyllt 15 och Annelie 50. Förra helgen jobbade jag och gjorde den godaste pizzan ever (kanske inte ser så speciellt ut för världen men fan vad den smakade ljuvligt). Både fredag- och lördagkväll sprang jag intervaller på pace och någonstans där sträckte jag baksida lår rejält, så den här veckan har jag fått vila från träningarna. Så surt att stå och kolla på när jag har blivit frisk och är taggad. 


I söndagskväll efter jobbet åkte jag hem till Linnsan som hade dukat godaste tänkbara kvällsfikat. Så mysigt men lite vemodigt att säga hejdå till henne som dagen efter åkte iväg på GMU i fyra månader. Något som jag vet att den tjejen kommer fixa alldeles galant, världens bästa Linn!!


Den här veckan har jag jobbat på Kakfén och bakat en del hemma. Jag och Robert har städat, möblerat om och gjort fint på hela övervåningen varvat med FIFA och kaffe. Han är faktiskt bra ibland min storebror. 

kommentarer

☁:

Namn:
kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback