påsklovet



Påskhelgen i stugan var mycket fin. Påskmat, påskägg, skoteråkning, fastkörning, längdskidåkning, fika ute i solen med grannfolk och soligt väder. En väldigt perfekt sista helg för denna vinter. 


Ett fotbollsmöte, pace med Robert, första dagen på Kakfén för i år, promenad runt sjön med Hanna och pusselbyggning och film hos Pär. 


På onsdagen kom Erica med farmor och farfar och fikade på mitt jobb, sen efter delsboträning tävlade vi mot Lillman, Sanna och Sanna till Pär där vi satt uppe till halv två och byggde klart pusslet (förutom en jävla bit som fattades). Kvällsnack som vanligt, mocca frappuccino, glass på dollar och häng hos farmor och farfar tills de tröttnade på oss. 


En sen torsdagsträning i Edsbyn med allsång i minibussen och sedan hem och akutsova. För på fredagen började jag kl 06 på Kakfén, slutade 13:40, började 14 på gamla stan och slutade 21. Var skapligt slut, men övertrött efter 15h jobb, så då hämtade jag josse och åkte hem och bastade. Fick sällskap av grabbarna en sväng innan vi åkte ner till Forss och badade jacuzzi istället. Kvällsfika på Statoil och sedan häng hos Leon innan jag totaldäckade i sängen. 


Var lagom slut i kroppen på lördagen, så bananpannkakor och promenad i solen innan jobbet satt fint. När jag slutade åkte vi till vallsta på överraskningsfest för Subäck. Det blev mycket dans, bus i städskrubben och tårta innan Sanna skjutsade hem oss. 


Farmor bjöd på söndagsfrukost innan det sjätte och sista jobbpasset detta (så kallade) lov och där lagade jag min favoritmat innan kvällsträning på pace. 


I måndags fick jag och Anna kaffe och bulle i Nore innan dagens enda lektion. Backintervaller och tabata gav denna vecka en rejäl start. Idag skrev vi nationella i nästan 4 timmar, sen åkte jag hem och pluggade och ordnade med en massa inför denna vår som kommer vara så hektisk men förhoppningsvis dubbelt så kul, minst. Ikväll lyste norrskenet så starkt att det t.o.m. syntes på iphonen, sånt gillar jag. 

kommentarer

☁:

Namn:
kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback