en bra helg trots ett förlorat val

Förra torsdagen tog jag, Linn och Josse bussen till hudik för lunch på Wayne's och byxköp. I fredags fixade vi en massa i garaget och förlagade en massa mat, och till middag åkte jag ner och köpte pizzor. På kvällskvisten kom Erica lite spontant och vi cruisade runt i läskig skog, spanade in norrskenet, skrämde upp varandra och pratade om livet. På lördagen for jag till Delsbo för match, och jag tror det var tack vare carinas svartvinbärsjuice som hon bjöd hela laget på som vi vann storslaget med 7-1 (kunde mkt väl blivit tvåsiffrig vinst om tex jag inte hade missat friläge...). Sedan två timmars fix och bål-blandande innan de första gästerna rullade in. Men mer om det + en drös bilder i ett senare inlägg. 
Söndagen bestod mestadels av städning, men även storfrukost med alla som sov på gården, gröt till middag och röstning för en bättre värld och mot rasism. 

Men trots det förlorade vi alla i valet. Vi alla som inte vill ha rasism, kvinnohat och homofobi i riksdagen, i vardagen, i Sverige. Röd, grön, blå eller rosa spelar fan ingen roll, vi måste tillsammans fixa det här. 

Igår gjorde jag och mamma mango/päron/apelsin-smoothie efter träningen. Idag har jag och Sanna fyllt på med kreativitet och inspiration inför vårat projekt som kommer bli så kul!! Sen åt vi trerätters på pärlan med hela klassen och det var som vanligt dödsgott. Mätt och glad hade jag tur som fick skjuts hem av Sanna och fick vara ensam hemma hela eftermiddagen lång. Har bakat en plopp&philadelphia-kladdkaka, power bars och  som sagt käkat knäckebrödspizza, samt spelat piano, redigerat bilder och lyssnat på fin musik.


kommentarer

☁:

Namn:
kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback