oktober



1 oktober fyllde min världsbästa Josse 18år och det firades med ballonger, födelsedagsmiddag, presentrim och underbara tjejer. 



I torsdags stekte jag upp pannkakor till lunch, bakade filmjölkslimpa och åkte till Stockholm med mamma och pappa. Vi tog en kvällspromenad genom stan och satte oss i baren en stund innan vi somnade i ett hotellrum som var 20m långt. 



Vaknade till grått väder, så att få gå ner och ta för sig av hotellfrukosten var rena drömmen. Och att sedan få spendera hela dagen på bak&choklad-mässan (samt hem&villa-mässan som tydligen ingick) med mamma var ännu bättre. Där provsmakade vi hur mycket god choklad som helst, fick goodiebags, tittade på baktävlingar, tjenade på Leila och köpte med oss allt möjligt hem. 


Sen laddade vi ner Espresso House-appen och fick en gratis latte som vi delade på på spårvagnen ut till pappas jobb. Middag på Ikea och kaffepaus hos familjen Eriksson i deras nya hus på vägen. 



På lördagsmorgonen tog jag med mina limpor till borgen där hela laget käkade frukost tillsammans innan säsongens sista match. Ett perfekt avslut då vi spöade seriesegrarna Järvsö med 4-2. 



På kvällen firade vi min barndomsbästis Helen som även hon fyllt 18år. Spel, lekar och kareoke innan resten drog ut på krogen och slutkörda jag åkte hem och sov. 



Idag har jag haft ont i varenda centimeter av kroppen så jag har inte rört mig i onödan. Har skrivit tal, käkat kanel-äpplen, städat upp i rummet (som gång på gång förvandlas till bombnedslag) slevat i mig mammas fiskgryta och fått fotmassage framför partaj. 




kommentarer

☁:

Namn:
kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback