mockingjay



Förra fredagen kom familjen Bergqvist till Ljusdal så efter lite häng i Nore tog jag och Erica bilen och cruisade runt. På lördagen fyllde farmor 75 år, så det firades med hennes nya favoriträtt (tacos) och tårta med släkten. Sen lockade vi ericas långa hår i någon timme innan de åkte hem. 


På söndagen följde jag med pappa till skogen och röjde. 



Till kvällsfika testade jag att göra raw food glass av avokado och bär. 


I tisdags var jag ledig, så då passade jag på att baka biscotti och fota till mitt gymnasiearbete, varvat med pianospel såklart. 


En dag gjorde jag pumpasoppa och det var så himla gott! Sen iväg på fotbollsträning. 


I onsdags kom Linn till skolan med ett körkort (så grym!!) så det firade vi med kina- och sushibuffé. Sen köpte vi godis och stannade på skolan och förberedde inför kvällen. 


Då var det dags för öppet hus på skolan där vi försökte ragga elever till media. Vid åtta åkte jag på träning där Carina körde världens pass med oss (har träningsvärk i varenda centimeter av kroppen nu) innan vi spelade lite fotboll. 


Igår åkte jag på pace efter skolan och tränade lite lugnt, sen hem och åt knäckebrödspizza till lunch. Till middag gjorde jag couscous-pytt med räkor (gött) som jag fick slänga i mig innan jag, linn och Leon åkte ner på skolan för att fixa en utställning. Dock var skolan låst och media larmat, så det sket sig helt.. 


Då åkte vi hem till Linn istället och kollade slutet på andra filmen innan vi åkte ner på bion och såg tredje filmen: the Hunger Games: Mockingjay - part 1. I två timmar satt vi fastklistrade framför duken och it's killing me att vi nu måste vänta i ett helt år på fortsättningen. Den var så bra och så spännandeeee! Sen följde jag med hem till Linn en sväng och lyssnade på soundtracket (men inget klår det till catching fire). 

kommentarer

☁:

Namn:
kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback