allt som hänt på 1,5 månader

En och en halv månad har gått sedan mitt senaste vettiga inlägg och under den tiden har det hänt mycket. Spanienresan har ni ju redan fått, men här kommer ett försök att samanfatta resten i ett troligen alldeles för långt inlägg:
 
 
En varm sommarkväll i maj hade vi picknick på bryggorna vid kyrksjön och sen åkte vi till Pär där killarna var. 
 
 
En fredag gjorde jag en somrig sallad innan sista UL-träffen där vi kollade på film och åt godis.
 
 
Krogpremiären gjordes i sällskap av Lillman och Elin. En lyckad kväll med en mindre lyckad syskonbild..
 
 
Varje vecka har vi spelat matcher och två av dem i spöregn och åska, på en vann jag en frukt&choklad-korg.
 
 
Jag har bjudit mamma och pappa på mango&jordgubbssmoothie och stått i brygga så ofta jag orkat.
 
 
Första rosehillskvällen blev perfekt trots strömavbrott och åska.
 
 
En dag fick jag och Linn fika hos Josse efter skolan och en kväll färgade jag josses hår innan vi invigde deras nya uteplats med film, choklad och skitsnack.
 
 
Robert fyllde 22år och det firades först med tårta och longboard hemma och någon dag senare kom jag och Anna med presenter till hans lägenhet och fick kaffe. En annan dag fick jag och mamma även middag där.
 
 
En väldigt fin dag åkte jag, Josse och Linn till hudik, köpte med oss baguette, rostbiff, färskost, persikor, jordgubbar, loka och kanelbullar och åkte ut till Maln och hade picknick.
 
 
En helg åkte vi med NUL-gänget till Stockholm där vi var med på en anordnad mordmiddag, gick på bio, shoppade, var i S:ta Clara -kyrkan och fick byta tåg ett antal gånger både dit och hem.
 
 
De sista dagarna i skolan hade vi inte många lektioner. Det vettigaste (eller iaf roligaste) var nog knytkalaset med spanskaklassen, cyklingen i JBP med några i klassen och den årliga volleybollturneringen.
 
 
Mitt i veckan åkte vi till Leon på förfest innan vi traskade ner till Stadt på Beach Party följt av volleyboll på Slotte halva natten. Sedan en trevlig promenad hem med Maja och Matilda innan jag och Linn äntligen fick käka nattmacka och somna i hennes säng.
 
 
Mikan fyllde 18år och det firades först med middag och tårta hemma hos henne och några dagar senare med fest på borr. En rolig kväll där jag varvade mellan att var fly förbannad och asglad, umgicks med många fina vänner och besökte chokladfontänen ofta.
 
 
Innan vi fick sommarlov kollade vi på alla fina studenter och kunde andas ut samtidigt som paniken över att detta är vårat sista sommarlov kom. Efter några dagar hemma följde jag med pappa till Stockholm och shoppade medan han jobbade. Sen åt vi bbq-ribs på Jensens och banana split på hotellet innan vi bänkade oss framför fotboll. Nästa dag gick jag en kort sväng på stan innan vi åkte hem. Hittade skor, benskydd och ett par tröjor på rean.
 
 
De flesta dagarna har det varit regn, grått och kallt, så jag har passat på att baka mycket, göra jordnötssmör, fixa på rummet och simma på badhuset med anna och pappa. 
 
 
Jag har även gått runt i stödstrumpor eftersom svullnaden i mina fotleder vägrar gå ner. Och varit kattvakt åt grannarna. 
 
 
På midsommar åt vi middag hemma med besök från Östersund. Sen åkte jag ner till Oscar och vidare till Josef på fest. 
 
 
På midsommmardagen åkte jag med mamma, pappa, Barbro och Håkan till marknaden på Stenegård och sedan besökte vi olika platser i Järvsö innan vi lunchade på Condis. En fika på Hemmavid med mamma har jag också hunnit med. 
 
 
I måndags ägnade jag halva dagen till att baka en red velvet cake som jag, efter träningen, bjöd Linn, Josse och Mikan på . Vi gav försenade presenter till Mikan och Linn och satt ute på altanen och pratade någon timme. En annan kväll agerade jag fylletaxi med Sanna.
 
 
Den här veckan har jag haft feber och varit superförkyld men är nästan frisk nu, som tur är, för imorgon börjar jag jobba. Trots det har vi firat farfar 80år med middag på Växbo krog och tårta i Nore. Men för det mesta har jag legat i soffan och kollat på gossip girl, chuck och filmer. Och ätit blåbärspannkaka.
 
 
I fredags kom kusinerna från Sundsvall hit och jag och Erica lånade Roberts lägenhet där vi pratade halva natten och sov över. Dagen efter åkte vi runt på loppisar innan det var dags att fira farfar för tredje gången. 

kommentarer

☁:

Namn:
kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback