press & stress

Jag hatar hatar hatar att vara stressad, vill inte hamna där jag gång på gång grävde ner mig förra året. Ändå fortsätter jag ställa höga krav på mig själv och ger mig inte förrän jag själv är nöjd. Det spelar ingen roll om andra tycker att jag lyckas, för jag kan inte låta mig själv misslyckas. Jag vet att jag inte mår bra av det, men samtidigt är det de saker jag gör med mest press, som i slutändan blir bäst. Och det är nästan värt all stress, som denna gång gav 3 bra betyg som betyder massor.
 
 
 
 
Så ja, nu är jag även klar med filmen och all den beröm jag fått är så hjärtevärmande och betyder så mycket mer än komplimanger för en snygg tröja eller likes på instagram. Trots att jag har svårt att ta emot den. Förutom att jobba med den så har jag avverkat två körlektioner, teorikurs, gått utfallssteg fram och tillbaka på övervåningen, pluggat annat, lagat laxpasta med citron, persilja och chili samt hängt med josefine efter skolan idag. Imorgon ska jag och linn baka innan UL-träff i 5 timmar. Sen kan jag vila ut.

kommentarer

☁:

Namn:
kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback