första skolveckan


När vi hade landat i Sverige och varvat sovning med körning i bilen hoppade jag av i hudik där familjen var. De drog med mig (som ju hade dygnat och därmed gick runt som en zombie) på shopping, finmiddag och en sväng till Annas lägenhet där jag däckade direkt. 


Dagen efter var det nya tag direkt. Först match i Bergsjö och sedan fest för två 18-åringar, Oscar och Jimmy. 


Efter det kunde jag det lugnt i några dagar. Testlaga några nya maträtter, göra müsli, packa upp, städa rummet, spela piano och förbereda mig inför det sista året på gymnasiet som drog igång i onsdags. 


De första två dagarna ordnade vi tiokamp för hela musik & media och tredje dagen hade vi bara prat på lektionerna, men de tog på krafterna det med. Varje dag har jag varit helt slut, sovit flera timmar extra och helt tappat motivationen till sista året då jag inte kommer kunna läsa de ämnen jag faktiskt vill. 
En sak som fick mig på bättre humör var när vi spöade näsviken med 5-2 på hemmaplan. Dock fick jag någon bristning i lårmuskeln som vägrar ge sig. 


I fredagskväll kom Sanna spontant hit med popcorn och en godispåse precis i min smak. Vi myste ner oss i soffan och kollade på divergent och pratade på innan jag skjutsade hem henne. 


På lördagen vände vi ryggen mot Jimmie Åkesson när han talade på postplan och det gav mig lite hopp samtidigt som det värmde i hjärtat att se hur många vi var som inte delade hans värderingar. Att vi var fler än dem. 
Efter det åkte jag hem och sov några timmar till, gjorde mig en toast och sedan var det dags för ännu en match mot näsviken, fast den här gången vann dem med 3-2 på bortaplan. Kvällen spenderade jag med mamma. Vi åt bananpannkakor och gjorde ett tappert försök att kolla på the Hunger Games med ett internet som aldrig varit segare. Tillslut gav vi upp och kollade på Dear John istället, inte så tokigt ändå. 


Idag kom moster hit en sväng och då passade vi på att göra sweet chili club sandwiches (asgott!!) och lyssna på coldplay (kärleken till dem måste ligga i släkten). Till middag gjorde vi egen pizza och efter det har jag sorterat bilder och lagt in allt på min nya hårddisk. 

kommentarer

☁:

Namn:
kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback