/bandy/sthlm/föreningsfest/

en vecka har gått sedan sist och det har hänt väldigt mycket kul och även tråkigt. 
På torsdagens fotolektion åkte vi ut på Ljusdal och skapade höstbilder, sedan åt jag och mamma på kinarestaurangen innan jag åkte upp till Sanna med tjejerna och kokade både chokladsås och kolasås som vi åt med glass innan vi traskade upp på säsongens första bandymatch. Tidigt på fredag morgon åkte jag och Robert till Stockholm och åt på tacobar, gick lite i affärer, mötte upp pappa och åkte ut till hotellet i Solna, precis bredvid friends arena, där vi fick ett jättefint rum på näst högsta våningen med utsikt över hela Stockholm. Vi åt i hotellbaren tsm med en hög andra supportrar och hotellets egna dj. Medan himlen färgades vackert klädde vi oss i sverigetröjor, sverigeflaggor och LBK-halsdukar och gick vi över till arenan och intog våra platser med popcorn och godis. Matchen var hur spännande som helst och efter att vi hoppat, skrikit, kramats, nästan gråtit om vartannat slutade det med vinst för Sverige med 2-1 mot Österrike. Morgonen därpå var vi hurtiga och gymmade innan godaste hotellfrukosten (som vanligt kunde jag inte bestämma mig så jag tog ungefär allting och höll mig mätt på det hela dagen sen) och åkte sedan hem till Ljusdal igen. På lördagkväll åkte hela laget till mickis på förfest där det bjöds på rostat bröd med skagenröra och tårta. Efter ett tag kom även herrlaget och vid åtta gick vi bort till järnvägs på säsongsavslutning. Åt tacobuffé, sprang på toa med Emelie konstant, delade ut diplom och hade väldig trevligt innan vi gick tillbaka till mickis igen. När de andra gick ut på krogen fick jag så lov att åka hem.. igen, precis som förra lagfesten. Söndagen gick åt till att vara just en söndag och jag städade/rensade mitt rum, pluggade och gjorde sådana saker hela dagen. Igår hade jag den första knuten i världshistorien som hållt sig kvar på Fridas huvud hela dagen, fotbollsträning och skypesamtal med Linn och mikan. Och idag har skolan gått snabbt, men med mycket lidande och frustation då vi t.ex. fick 3st spanskaläxor för den kommande veckan PÅ SAMMA GÅNG. Förstår mig inte på den lärarens kärlek till läxor och förstår inte hur jag ska hinna med allt vi har skolan nu då jag har cirka 1 dag att plugga på denna vecka. 
Hur som. Efter skolan åkte jag och Linn med en ilsken pappa till hudik och fick mat hos anna innan vi fyra åkte iväg på nattorientering. Virrade runt i en helt obekant skog och ramlade på kvistar, klättrade över träd och trampade i gropar med pannlampor på huvudena. Mycket kul och skönt innan vi kunde åka hem och duscha och se på Sverige - Tyskland-matchen. 

  

kommentarer

☁:

Namn:
kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback