sportlov

på fredagen fotade vi med kartonger och flera minuters slutartid, hade massagetåg i mörkerrummet och fick fika av ulf. på idrotten lekte vi massa lekar, stod på händer och sånt kul. sen fick vi äntligen sportlov! vid sju åkte jag ner på GUL-träff på församlingsgården. vi var endast några få där, men hade väldigt kul ändå med charader, rita-gissa-spring och resplaner till våren. älskar det här gänget. var där till nio, sen åkte jag hem och åt lingonparfait, chips och lite godis framför en spännande film med mamma och en sjuk pappa. på lördagen dukade vi upp med lingonsmoothie, rostade dinkelbröd, ägg, juice och massa olika pålägg till frukost. sen målade jag och mamma taket i sovrummet och hämtade kinamat till middag. på kvällen kollade vi lite på melodifestivalen innan jag gick över till albin och kollade på när han, joel, pär och albin badade jacuzzi. sen gick vi in i bagarstugan och trängde ihop oss i soffan och kollade skräckis med storm utanför fönstret. när albin och pär åkt hem kollade vi på 21 jump street och sen följde dem mig genom skogen hem för att se till så att jag inte blåste bort. allt var bara läskigt när jag kom hem till ett sovande hus som nästan blåste bort, så jag åt lite godis och somnade till ytterligare en film. Idag tog jag och albin skotrarna till föne där micke bjöd på kaffe, sen vidare till flygfältet och lekte runt på en myr. när jag kom hem tog jag med mig apelsin, loka och godispåsen ut på soldäcket i det varma vårvädret. sen åkte jag iväg på fotbollsträning och flummade runt och skrattade åt allt. tog en lång varm dusch, gjorde hårinpackning, rakade benen och skrubbade hela kroppen, så himla skönt! sen hjälpte jag mamma att tapetsera lite innan vi åt räksallad och kollade på så ska det låta.   njuter varje sekund av att ha sportlov.

 


kommentarer

☁:

Namn:
kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback