Sommarlov på nytt

Under min sista jobbvecka på kakfén har jag gjort otaligt många likadana räkmackor, sysslat med pappersarbete, druckit choklad-latte och tackat för den här gången. Så nu har åter sommarlov. På kvällarna har jag städat rummet iklädd klackskor, blivit totalt genomblöt när jag åkt moppe, åkt till träningen i stövlar och spöregn, käkat pizza ur en piffad pizzakartong, hängt på brännas med vänner kring en eld, gömt mig med mikan och linn en moppekoja och skrattat tills magen krampat, haft picknick på bryggan med josse och mikan, fått sällskap på bryggan av pär (som kom med saft till oss<33) och jimmy, snackat hela kvällen och sedan landat hemma hos mikan framför en film, sovit över hos mikan och dagen efter skjutsat hem robert på moppen, ätit och lagat goda middagar och självklart kollat chuck. En fin vecka blev det. Igår hade vi dagläger med våra konfirmander där vi lekte lekar, åt tacos, tränade inför konfirmationen på söndag och busade inne i kyrkan. Hela kvällen ägnade jag åt att packa och tömma telefonen, så jag glömde typ bort att äta. Eller egentligen hade Robert lovat att bjuda mig på det han och hans vänner skulle grilla, men när klockan blev tio kände jag att mina tomma mage inte kunde vänta längre. Vid elva lyckades jag somna för att sedan gå upp 04:15 idag, mycket trevligt. 06:00 hoppade vi på tåget med våra konfirmander som vi ska ta med på samma läger som vi själva fick uppleva för två år sedan. Så denna dag väntas ca 12 timmars resa till Oskarshamn med tåg och buss innan vi får hoppa på den fina segelbåten shalom. Det första vi gjorde när vi klev på tåget var att lyssna på aviciis nya, som linn förbjudit mig att röra innan detta läger för att den för alltid ska påminna om seglingslägret 2013. 

 


kommentarer

☁:

Namn:
kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback